TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
User avatar
rudibr
Posts: 144
Joined: 2017-08-28 19:10:25
spamtest: JA

TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by rudibr »

Jeg vil lige gøre opmærksom på et helt nyt Dansk astronomi forum, astronet.
Det er ligesom dette forum baseret på phpBB. I er alle velkomne til at kikke ind.

astronet.dk
/Rudi
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by Robert »

Lycka till
Jonas
Posts: 1882
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by Jonas »

Hej Rudi,

Jag tycker det är lite synd att nu valt samma namn eftersom det lätt blir missförstånd vid sökningar från nya amatörastronomer.
Jag tycker det tidigare namnet var bra men förstår att ni ville förnya er men kanske ni kunde valt valt ett lite mer "eget" namn eftersom svenska Astronet funnits så många år på nätet. Kanske ni borde haft en nätomröstning om namnet innan ni valde det?
Men visst kan vi leva med det! Om några år kan det kanske, med god vilja, bli en fusion mellan danska och svenska astrovänner så att vi hamnar i samma forum? Tanken är inte dum, eller hur? Vi är ju så nära varandra.

Bästa hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
User avatar
rudibr
Posts: 144
Joined: 2017-08-28 19:10:25
spamtest: JA

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by rudibr »

Hej Jonas,

Det er jo ikke meningen at plagiere jer, jeg er da ked af hvis du har den opfattelse. Jeg ser jer jo som et godt forbillede :good:
Er det ikke ok når nu det er et .dk domæne?
Der findes masser af astronet domæner der ude:
astronet.com
astronet.de
astronet.net
(jeg kan finde 15 astronet.* i alt)
De fleste om astrologi !!’

Jonas:
Jag tycker det tidigare namnet var bra
Hvilket navn tænker du på?

Jeg ønsker naturligvis ikke at konkurrere eller på anden måde at genere jer, så hvis navnet er et stort problem må vi finde ud af det.

Mht fusion, så tror jeg det er bedst at have hvert sit. Sprogene adskiller sig jo lidt, især tekniske begreber.

Men vi kan jo hente hjælp hos hinanden mht forum extensions osv ?

Min motivation for at lave astronet.dk var at det danske astro-forum.dk, et traditionelt bb system, er blevet konverteret til forum.astronomisk.dk, bbPress (WordPress). Interfacet i det nye er meget anderledes end et traditionelt forum og har skabt en del røre og utilfredshed.
Derfor ville jeg lave et phpBB forum, blot som et forsøg, men nu er det altså live.
/Rudi
User avatar
Miska
Posts: 711
Joined: 2015-10-14 02:28:10
spamtest: JA

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by Miska »

*.com hamnar på astrology.com
*.de är en död sida
*.net tillhör något helt annat än astronomi
Nikon Z6 | Player One Astronomy Neptune-M | iOptron GEM28 | Lunt LS50THa | WO RedCat 51 | Skywatcher Skymax 102 OTA
Jonas
Posts: 1882
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by Jonas »

Hej igen Rudi,

Jag har missförstått dig lite grand. Jag trodde att astro-forum.dk hade ändrat namn till astronet.dk men har nu förstått att det är två olika sidor.
Jag tycker bara det är roligt att det kommer nya diskussionssidor i norden och önskar dig lycka till! :good:
Jag kommer att gå med! :)

Bästa hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
User avatar
rudibr
Posts: 144
Joined: 2017-08-28 19:10:25
spamtest: JA

Re: TILLYKKE - astronet.se har fået et søsterforum

Post by rudibr »

Hej Jonas,

Ok, nej, jeg har intet med astro-forum.dk at gøre, ud over at jeg er bruger af det.

Og du og alle andre er selvfølgelig velkommen til at kikke ind på astronet.dk ;)
/Rudi
Post Reply