Stargazing Live (BBC)

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
User avatar
Moist
Posts: 7
Joined: 2011-07-12 08:38:01
spamtest: JA
Location: Söderhamn
Contact:

Stargazing Live (BBC)

Post by Moist »

Har precis fått hem alla tre avsnitten på Stargazing Live från BBC 2.
Riktigt skoj program faktiskt då de körde dom live på BBC i UK. Synd att man inte kunde se direkt när de gick.
Nån som sett dom? Rätt basic så det kanske är trist för de flesta men rätt skoj för nybörjaren och fantastisk skoj idé att köra på tv. Nått för SVT det!

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00wnvpf

Image
Ulf Petersson
Posts: 83
Joined: 2005-12-08 15:37:15
Location: Karlskrona
Contact:

Re: Stargazing Live (BBC)

Post by Ulf Petersson »

Hej,

Jag har sett en hel del från de olika avsnitten. Tycker programidén är mycket bra för att popularisera astronomi. Strongt att de lyckats få med kändisar i programmet. Tips har lämnats på omvägar till SVT.

Brian Cox är superpopulär i UK och drar mycket folk. Jag var på Astrofest i London i våras, och när BC skulle framträda var hela lokalen fullsatt. Inte minst var det ett effektivt sätt att få även kvinnor intresserade av astronomi. När det sedan var dags för boksignering, ringlade köerna flera varv runt i byggnaden.
User avatar
Moist
Posts: 7
Joined: 2011-07-12 08:38:01
spamtest: JA
Location: Söderhamn
Contact:

Re: Stargazing Live (BBC)

Post by Moist »

Ja de har lyckats bra faktiskt som sagt. Om nån är intresserad kan jag fixa avsnitten på en DVD och skicka till dom som vill ha, bara att dra ett PM till mig med adressen (vill inte ha pengar för skiva eller porto utan tar det på min firma).
Post Reply