Går inte få "bort" nya inlägg...

Allmän diskussion om A.O, synpunkter, ideér och förbättringar.
Post Reply
Pzyber
Posts: 230
Joined: 2009-07-25 13:01:01
spamtest: JA
Location: Källby
Contact:

Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by Pzyber »

Såg att en ny sektion SAAF - Variabelsektionen. Att den är låst så inte vem som helst kan komma in där stör mig inte. Men att det hela tiden visas att det finns nya inlägg stör mig :D Kommer ju inte in och kan läsa dem och få bort det. Finns det något jag missat man kan göra åt det som jag missat?
Hans Bengtsson
Posts: 5566
Joined: 2011-03-04 18:19:54
spamtest: JA

Re: Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by Hans Bengtsson »

Hej!

Samtliga observationer som har gjorts inom ramarna för SAAF:s variabelsektion (SAAF/V) finns allmänt tillgängliga om du klickar på länken SVO här på Astronet. Man kan rita ljuskurvor och allt annat utan att vara inloggad. Det är bara när man vill registrera egna observationer som man måste vara inloggad (observatörssignatur, login och lösenord får man av Thomas K).

Jag förstår att det är något annat du syftar på men vet inte riktigt vad. Handlar det om någon länk via SAAF:s hemsida?

mvh
Hans Bengtsson
User avatar
Robin Andersson
Posts: 763
Joined: 2011-03-04 20:42:46
spamtest: JA
Location: Göteborg

Re: Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by Robin Andersson »

På tal om SVO, Thomas har gjort ett inlägg som heter "Uppdatering av SVO" ifall ni har sett - är det bara jag som inte kan läsa vad som står där? Står att jag ej har behörighet...

mvh
Robin Andersson
if there's no life elsewhere in the universe, it's a terrible waste of space
ThomasK
Posts: 1650
Joined: 2010-06-29 12:10:36
spamtest: JA
Contact:

Re: Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by ThomasK »

Hmmm... visste inte att det nya forumet var låst. Har publicerat om inlägget under "Astronet och SVO". Hur är tanken med SAAF-forumen? Ska de vara låsta?
Thomas Karlsson
rwtest
Posts: 5
Joined: 2007-12-06 09:38:54

Re: Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by rwtest »

Jag hade gjort fel på rättigheterna i SAAF sektionerna... Nu skall alla kunna läsa/skriva där.
Pzyber
Posts: 230
Joined: 2009-07-25 13:01:01
spamtest: JA
Location: Källby
Contact:

Re: Går inte få "bort" nya inlägg...

Post by Pzyber »

Ok, det var ju det att det markerades att det fanns nya poster fast man inte hade rättighet att gå in och läsa dem så de försvann. Nu är det ju inte något problem längre. Vore dock ändå skönt att kunna välja att markera alla trådar som lästa.
Post Reply