Nödrop, ni som kör Lodestar off axis o. Maxim

Utrustning och metoder.
Post Reply
Lars-Gunnar
Posts: 289
Joined: 2008-04-13 10:31:27

Nödrop, ni som kör Lodestar off axis o. Maxim

Post by Lars-Gunnar »

Hej,

Nu är det dags igen, guidningen krånglar i Maxim, den har hållit sig lugn o. fin nu ett bra tag sedan jag uppdaterade Maxim och fick en ny fin drivrutin till Lodestar guidern. Jag har tidigare kört CCDAP5 men nu gått över till att testa ACP. Kalibreringen ger ett mycket snyggt "L" men när den skall börja tracka så vill den inte ens ett ögonblick hålla fast vid guide stjärnan. Det är ta mig f:n precis som den vill undvika stjärnan och gör allt för att hålla sig borta från den, jag blir såå frustrerad. Är det någon axel som behöver kastas om, PHD guidern går helt klockrent och guidar fantastiskt bra, men funkar inte med automatisering.

Detta är ett nödrop, kan ni som har tid och har denna setup skicka in era setup värden för guidern i Maxim, så jag kan börja testa med olika värden. Har nu ändrat så mycket så jag inte vet var jag började.
Ni som även kör ACP får väldigt gärna komma med synpunkter, gör ACP något med guide inställningen tro som jag inte fattar?

Funderar på att ta väck off axis guidern och plocka tillbaka guide tuben igen, det här tar för mycket tid (sömn) i anspråk

M.v.h

LG
Post Reply