Dietmar kommer inte till TS-dagen

Allmän diskussion om astronomiträffar och vägastronomi, observerande från mörka platser.
Post Reply
Lazze
Posts: 1132
Joined: 2008-06-04 20:10:08
Location: Karlskoga

Dietmar kommer inte till TS-dagen

Post by Lazze »

Pga vulkanutbrottet på Island så kan inte Dietmar Hager ta sig till TS-dagen. Hans håller på och ringer runt och mailar till så många han kan, men jag lägger ut en blänkare här också. Dietmar var tydligen positiv till att komma vid ett senare tillfälle.

Butiken kommer dock att vara öppen mellan kl 13-15.

/Lasse
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Dietmar kommer inte till TS-dagen

Post by Robert »

Jo jag pratade med Hans i telefon tidigare och fick höra vad jag misstänkte. Tråkigt men inte mycket att gåra något åt. Men lkul att han vill komma senare en annan gång.

Jag kommer åka dit till kl 13 ändå. Alltid kul att prata med astronomiolk. Och vem vet hur länge man blir kvar där,. Jag har en tradition av att vara den som åker sist :) Det var väl mellan 2 och 3 senast efter lite prat och studier av himmelen.
Lazze
Posts: 1132
Joined: 2008-06-04 20:10:08
Location: Karlskoga

Re: Dietmar kommer inte till TS-dagen

Post by Lazze »

Jo, jag kommer också att åka dit fast jag är nog inte framme förrän vid 14-tiden. Jag hade ändå planerat in en resa till Bästkusten i samband med TS-dagen för att hälsa på bekanta, så jag ser fram emot en trevlig helg både i Sätila och Göteborg även utan Dietmar. Och sen är jag väldigt sugen på att höra om inte Hans har någon QSI eller Atik-kamera som ligger och skräpar i något hörn i butiken...

/Lasse
Lars-Gunnar
Posts: 289
Joined: 2008-04-13 10:31:27

Re: Dietmar kommer inte till TS-dagen

Post by Lars-Gunnar »

Hej,

Jag tror jag hoppar imorgon, jag hade sett fram emot Diatmar och hade tänkt dyka upp vid 3 tiden, fullt upp med annat fram tills dess.

Hoppas att det blir en bra dag ändå.

M.v.h

LG
Post Reply