Tack!

Allmän diskussion om astronomiträffar och vägastronomi, observerande från mörka platser.
Post Reply
User avatar
anivision
Posts: 389
Joined: 2010-04-15 23:21:17
spamtest: JA
Location: Tjörn

Tack!

Post by anivision »

Jag vill bara tacka Jonas Grinde för en fantastiskt intressant och underhållande föreläsning på TS-dagen. Med humor och glimten i ögat berättade du om din fantastiska resa från att du upptäckte astronomin som hobby till där du är idag. Jag är glad att jag kom och lyssnade på dig och känner mig inspirerad till storverk (som troligen aldrig kommer att ske, men men, inspirerad är jag :-)

Jag vet inte om Fahad hänger här på forumet, men om han gör det vill jag även tacka honom för att han visade upp sina otroligt vackra illustrationer för oss.

Ett stort tack till paret Almgren som ännu en gång har arrangerat detta event, med god mat och ett humör på topp så lyste ni upp astronomivåren återigen!

Väl mött allihopa!

//Kent
User avatar
HanssonJ
Posts: 178
Joined: 2011-11-18 22:12:45
spamtest: JA
Location: Kristinelund utanför Björköby mellan Vetlanda och Nässjö
Contact:

Re: Tack!

Post by HanssonJ »

Hej.

Kan bara hålla med föregående talare. Mycket trevligt och givande arrangemang. :good:

Med vänlig hälsning

Jörgen
---------------------------------------------------------------------
Celestron C8-SGT (XLT) med CG-5 Montering
Celestrons Reducer/Corrector f/6.3
Sky-Watcher Shorttube 70/500 med ALCCD5 för guidning
Canon EOS 400D, 650D
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Tack!

Post by Robert »

Håller med.

Det var en trevlig kväll och intressant att höra om Jonas resa med bygge. Jag planerar själv med att bygga ett observatorium så blir extra inspirerad och fick en del bra tips på lösningar.
Corpze
Posts: 1012
Joined: 2012-03-01 04:00:53
spamtest: JA
Location: Arvika

Re: Tack!

Post by Corpze »

Instämmer, sjukt kul att höra på Jonas och hans minst sagt spännande resa! Besöket på Ruag var kanon och arrangemanget lika så! / Daniel Sundström
TS N-AG10
Celestron C9.25" XLT
Meade 102mm APO
Astro Systeme Austria (ASA) DDM85
NEQ6 Pro Synscan
Atik 460 EX
SX Filterwheel LRGB Ha O3 S2

http://www.facebook.com/exophotograph" onclick="window.open(this.href);return false;
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: Tack!

Post by Terje »

Jag missade desvärre årets arrangemang på mållinjen då jag fick migrän strax före det var dags att ge sig iväg, får korsförhöra Robert ordentligt istället :)
User avatar
Grinde
Posts: 440
Joined: 2010-04-22 03:49:21
spamtest: JA
Location: Östersund

Re: Tack!

Post by Grinde »

Ett riktigt stort tack till Hans & Berit Almgren, + alla på RUAG för en kanon-dag!
Det var riktigt kul att träffa er alla och få ansikten till namnen, och även ett stort tack till er uppskattade mitt något improviserade föredrag om vägen till helautomatiskt fotande, jag hoppas jag inspirerade istället för att avskräcka. :P
Corpze
Posts: 1012
Joined: 2012-03-01 04:00:53
spamtest: JA
Location: Arvika

Re: Tack!

Post by Corpze »

Definitivt inspirerande! Nu gäller det bara att muta in sig hos någon med bra horisont och inte allt för ljusförorenat ställa att smälla upp ett obs på :D
TS N-AG10
Celestron C9.25" XLT
Meade 102mm APO
Astro Systeme Austria (ASA) DDM85
NEQ6 Pro Synscan
Atik 460 EX
SX Filterwheel LRGB Ha O3 S2

http://www.facebook.com/exophotograph" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply