Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
rogerfredriksson
Posts: 3
Joined: 2018-10-29 23:46:31
spamtest: JA

Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by rogerfredriksson »

Hej!
I ett plötsligt anfall av shopping köpte jag för några år sedan en Sky-Watcher och en Celestron cpc 800 gps 50th anniversary edition.
Jag packade upp dem men använde dem aldrig och flyttar nu till en mindre lägenhet och har svårt med platsen.
Vet någon om dessa har något värde numera?
Mvh Roger
Lazze
Posts: 1132
Joined: 2008-06-04 20:10:08
Location: Karlskoga

Re: Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by Lazze »

Ett värde har en CPC 800 definitivt. Sverige är ingen stor marknad för astronomiutrustning så beroende på hur populär pryl det är så brukar priset för utrustning i nyskick ligga kring 2/3 till 3/4 av nypris.Vad är det för sky-Watcher du har?
Mvh
/Lasse
rogerfredriksson
Posts: 3
Joined: 2018-10-29 23:46:31
spamtest: JA

Re: Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by rogerfredriksson »

Hej!
Det står inget som identifierar min Sky-Watcher och jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter från när jag köpte den. Finns det något sätt man kan identifiera den på?
Mvh Roger
User avatar
pava0555
Posts: 373
Joined: 2018-02-26 22:08:17
spamtest: JA
Location: Stockholm

Re: Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by pava0555 »

Hej,

Om du har kvar kvittot, så kolla där. Annars, lägg upp en bild här så kanske vi kan identifiera den åt dig.

Du kan ju alltid prova att lägga upp dina grejer till försäljning här på Astronet och i Facebook under Astropixlar. En annan bra sajt är UK Astro Buy and Sell https://www.astrobuysell.com/uk/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;. Jag brukar lägga upp mina prylar där också. Svårt att sälja vissa grejer. CPC:n borde vara lätt att sälja

Hälsningar,
Pablo
Clear skies,
Pablo

Utrustning: Orion XT12i, Celestron EdgeHD 8, Skywatcher Skymax 127 mm, TS Photoline 80mm F6, Lunt LS60THa, Canon 80D, ZWO ASI 294MC-Cool/174MM/290MM, Partner i SDST (Swedish Deep Sky Telescope) i Extremadura Spanien
Lazze
Posts: 1132
Joined: 2008-06-04 20:10:08
Location: Karlskoga

Re: Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by Lazze »

Om du kan mäta diametern på frontlinsen och hur långt hela teleskopet är med fokuseraren helt inskruvad så ska nog någon av oss här på forumet kunna hitta vad det är för något.
/Lasse
rogerfredriksson
Posts: 3
Joined: 2018-10-29 23:46:31
spamtest: JA

Re: Teleskop Celesteron och Sky-Watcher

Post by rogerfredriksson »

Till alla som hjälpt mig. Många tack! Skall försöka mäta ev fixa en bild på min Sky-Watcher.
Mvh Roger
Post Reply