Mycket lyckad TS träff

Allmän diskussion om astronomi och amatörastronomi.
Post Reply
User avatar
Bengt
Posts: 2626
Joined: 2005-12-31 09:38:40
Location: Örkelljunga
Contact:

Mycket lyckad TS träff

Post by Bengt »

Måste lägga ut ett stort tack med massor av beröm till Hans Almgren TS träff. Den absolut bästa och välorganiserad träff jag varit på i Sverige.Härligt också komma in i en nystartad astroshop med massor av bra kvalitets instrument. Ovanligt mycket folk och ett bra program utan en massa dötid. Mycket trevliga varierande föreläsningar bjöds det också på. Beröm till alla tre föreläsare (Kan tyvärr inte namnet på mer än en av de Robert W) som gjorde ett mycket bra pedagogiskt föredrag om sina områden . Vet hur svårt det är att lägga ribban lagom i såna här sammanhang utan att tappa publiken . Jag var imponerad!

Sist men inte minst bjöds det på massor med go mat och fika . Det är man verkligen inte bortskämd på de andra träffarna.

Att börsen brukar bli lite tunnare på såna här träffar får man ta. :D .



Bengt
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Robert »

Får hålla med Bengt. Det var en mycket lyckad och trevlig dag. Alltid kul att träffa massa olika amatörastronomer.

Det var väldigt kul att både hålla och förbereda föredraget. Var så inen i förberedelserna om bildbehandling att jag drömde om bildbehandling 2 nätter irad.

Var kul att höra de 2 andra föredragen med och se lite andra dekar av amatörastronomin. Ser fram emot nästa TS-dag redan.
Jonas
Posts: 1882
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Jonas »

Hejsan,

Även jag vill naturligtvis sälla mig till skaran som vill hylla Hans och de andra som gjorde TS-dagen så lyckad! Tack så mycket!
Givetvis ser även jag fram emot nästa års träff och hoppas detta inte var en engångshändelse.

Bästa Hälsningar

Jonas
Under Vintergatans sken rullar dyngbaggen rakt
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Robert »

Jag kommer snart börja lägga in mitt föredrag i wikin men det blir nog inte förrän nästa vecka tror jag.

Om någon är intreserad kan jag lägga upp presentationsfilen jag hade här med.
Lars-Gunnar
Posts: 289
Joined: 2008-04-13 10:31:27

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Lars-Gunnar »

Hej,

Ts-dagen var mycket lyckat, man träffade trevliga människor, jag blev så inspirerad så jag anslöt mig till detta forum. Det är nog viktigt att man dels är med på astroträffar samt är med i forum som detta. Det är lätt annars att detta intresse blir ett isolerat "spets" intresse där man bara själv sitter och plåtar utan att dela bilder och erfarenheter med andra.
Robert, jag tycker det skulle vara bra om du la ut presentationsfilerna.

M.v.h

Lars-GUnnar
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Robert »

Detta froum och andra har hjälpt mig massor med att utveckla mig inom bildbehandling.

Och det är förutom trevligt att få uppskattning av andra för det man gör mycket nyttigt att se hur andra gör och lära av det. Och jag har lärt mig massor av det andra har kommenterat om mina bilder.

Jag skall lägga upp presentationen här sedan då jag kommer hem ikväll.
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Mycket lyckad TS träff

Post by Robert »

Här kommer presentationen i form av en PDF fil.

SKall jobba mer med det i wikin sedan.

http://astronet.se/Bildbehandling5.pdf
Post Reply