SÅLD! Refraktor WO Megrez 80 II med tillbehör

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
pstymne
Posts: 111
Joined: 2005-12-09 07:51:59
Location: Söderbärke

SÅLD! Refraktor WO Megrez 80 II med tillbehör

Post by pstymne »

Min Megrez 80 II-refraktor med montering, stativ samt tillbehör är till salu. Jag ska gå över till ett större teleskop-

William Optics Megrez 80 II, D = 80 mm, f= 500 mm
Skywatcher azimultamontering AZ3 på aluminiumstativ
EN enkel rödpunktssökare med ställbar ljusstyrka
Diagonaler: 1,25", 90 grader Skywatcher; 1,25", 45 grader, Skywatcher; Meade 2", 90 grader
1 st 1,25"-okular, 25 mm, Teleskop-Service
Förvarings- och transportväska (ryggsäck) med plats för tuben och tillbehör som diagonaler och okular.

Refraktorn är mycket välbyggd och gedigen, och har fin finish. Fokuseraren är på 2", och har en adapter för 1,25"-tillbehör. Den är stabil och lättgående. Det går utmärkt att fotografera med en systemkamera kopplad till fokuseraren via en T2-adapter.

Hela utrustningen är så lätt och smidig att jag utan ansträngning lyfter den med en hand. Det är bara att lyfta ut den i det fria och sätta igång att observera. Utrustningen är också idealisk för den som vill bege sig till riktigt mörka observationsplatser. Det tar bara någon minut att packa ned tuben och tillbehören i ryggväskan, fälla ihop stativet och ge sig iväg.

Jag vill ha 3300 kronor för hela härligheten. Utrustningen finns i södra Dalarna.

/Per
Post Reply