[SÅLD] Celestron AVX GoTo-montering

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
User avatar
Datarolf
Posts: 270
Joined: 2015-05-03 11:45:11
spamtest: JA
Location: Huddinge

[SÅLD] Celestron AVX GoTo-montering

Post by Datarolf »

Hej!

Jag säljer min AVX GoTo montering inköpt 2016 hos AstroSweden. För generella data om monteringen se
https://astro.astrosweden.se/sv/article ... -montering" onclick="window.open(this.href);return false;

Monteringen är fullt fungerande och helt komplett med tillhörande stativ, handkontroll osv. Utöver vad som beskrivs på länken ovan så ingår också en extra motvikt i paketet jag säljer. Monteringen lämpar sig för tuber upp till max ca 10kg.

Monteringen har använts vid ett 30-tal tillfällen sedan jag köpte den, men det är enbart stativfötterna som visar några (kosmetiska) spår av användning.

Anledningen till att jag säljer AVX:en är att jag uppgraderat till en större och tyngre montering. AVX:en fungerar utmärkt för visuella tillämpningar och för astrofoto med DSLR. Däremot visade den sig inte riktigt räcka till när jag bytte till en CCD-kamera med betydligt mindre synfält och därmed större känslighet för ev guidefel.

Monteringen finns för påseende och avhämtning i Huddinge. Jag kan också komma förbi med den per bil om köparen finns i Storstockholms området.

Pris: 4 000 SEK

Kontakta mig gärna t ex per mail: datarolf - snabela - telia.com
User avatar
Datarolf
Posts: 270
Joined: 2015-05-03 11:45:11
spamtest: JA
Location: Huddinge

[Såld] Celestron AVX GoTo-montering

Post by Datarolf »

Nu såld till utropspriset.

Med vänlig hälsning
Rolf J
Post Reply