Kometen SWAN - P-M Hedén

Bilder från galleriet
Post Reply
Galleri
Posts: 301
Joined: 2005-12-27 03:25:33

Kometen SWAN - P-M Hedén

Post by Galleri »

Ny bild i galleriet
Objekt: Kometen SWAN
Exponering: 318s
Fotograf: P-M Hedén
Kommentar: Första försöket på kometen SWAN.

Image
Klicka for att se stor version av bilden
Jonas
Posts: 1882
Joined: 2005-12-06 12:13:45
spamtest: JA

Post by Jonas »

Mycket fin bild med fina detaljer i svansen.
Gratulerar!

/Jonas
Perran
Posts: 198
Joined: 2006-02-01 20:23:49

Post by Perran »

Tack så mycket Jonas!
Det var verkligen kul att få se din bild på kometen tidigare, tack vare den så visste jag ungefär vad jag kunde förvänta mig när jag själv skulle fota.

Jag hoppas på att vädret håller i sig här i Vallentuna så att jag kan försöka ge mig på att fotografera den igen i kväll.

Vänligen
/Perran
Jonas wrote:Mycket fin bild med fina detaljer i svansen.
Gratulerar!

/Jonas
User avatar
skafar65
Posts: 1120
Joined: 2005-12-08 08:52:03
Location: Valleberga
Contact:

Post by skafar65 »

Hej Perran

Måste vara en av landets finaste kometbilder på senare år! Extremt fina detaljer i "svansen". Hur har du gjort när du tog denna bild? Guidade du på komet kärnan, eller stackar du den med den som utgångspunkt?

Mvh //Micke
Perran
Posts: 198
Joined: 2006-02-01 20:23:49

Post by Perran »

Tack Micke!
Jag stackede med kometen som utgångspunkt. Jag blev rätt nöjd med bilden med tanke på de stormvindar som var under exponeringarna.

Bilden såldes till Expressen och publicerades idag (tidning & internet) och där stod det att kometen är den finaste sedan Hale-Bopp...och det var väl lite och ta i...media tar alltid i lite extra ;-).

Väligen Perran

skafar65 wrote:Hej Perran

Måste vara en av landets finaste kometbilder på senare år! Extremt fina detaljer i "svansen". Hur har du gjort när du tog denna bild? Guidade du på komet kärnan, eller stackar du den med den som utgångspunkt?

Mvh //Micke
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Post by Robert »

Lite kul med reportaget i expressen och sedan att media överdriver lite får man ju rälkna med :)


Kometbilden är i alla fall jättefin
Post Reply