Nya sommarmodet - Peter Rosén

Bilder från galleriet
Post Reply
Peter R
Posts: 2595
Joined: 2006-05-11 17:53:59

Nya sommarmodet - Peter Rosén

Post by Peter R »

Ny bild i galleriet
Objekt: Nya sommarmodet
Exponering:
Fotograf: Peter Rosén
Teleskop: 70-200/2,8
Kamera: Canon Eos 5DMkII
Kommentar: En person på väg över Västerbron balanserar elegant fullmånen på huvudet.

/*Peter R

Image
Klicka for att se stor version av bilden
freddeg
Posts: 42
Joined: 2007-02-09 08:43:34
Location: Örnsköldsvik

Re: Nya sommarmodet - Peter Rosén

Post by freddeg »

Är det detta som kallas moonwalk? :D
Mvh.
Göran Fredriksson
User avatar
gost
Posts: 608
Joined: 2011-08-31 17:50:40
spamtest: JA
Location: Frösön
Contact:

Re: Nya sommarmodet - Peter Rosén

Post by gost »

Fantastisk bild Peter, på många sätt. Linjespel som leder betraktaren in i bilden mot "modellen" och månen. Påpassligt fångat i en väl vald vinkel. Bra val av person med en behaglig färg på jackan. Ser också på EXIF-datat att du tajmat bilden bra med tiden för fullmåne :good:

Grattis också till publicering på Spaceweather.com och LPOD!
Lazze
Posts: 1132
Joined: 2008-06-04 20:10:08
Location: Karlskoga

Re: Nya sommarmodet - Peter Rosén

Post by Lazze »

Bra nackmuskler.... :D

En riktigt kul och fint arrangerad bild.
/Lasse
Peter R
Posts: 2595
Joined: 2006-05-11 17:53:59

Re: Nya sommarmodet - Peter Rosén

Post by Peter R »

Är det detta som kallas moonwalk?
Det var en underfundig rubrik "Moonwalk över Västerbron". Det skulle jag aldrig kommit på kvart i tre i morse när jag laddade upp bilden :good:

Om man står och fotograferar en fantastisk månuppgång med stativ och teleobjektiv är det märkligt hur många människor som då släpper sin iPhone-skärm med blicken och säger "ja, visst är den fantastisk!" när de passerar. En del stannar till och med upp för att ta en egen bild innan de skyndar vidare. Det är som om de inte uppmärksammade den innan. Så på det viset är bilden väldigt representativ för hur många vandrar inneslutna i sin egen lilla (spotify)värld.
Men den visar också det fantastiska skymningsljuset som är unikt för våra breddgrader under sommaren.

Idag på lunchen såg jag att de har stängt av den gång- och cykelbanan för att renovera broräcket så jag hade turen på min sida vid rätt tillfälle :D

/*Peter R
Post Reply