Nån som fattar nått?

Diskusioner om övrig astornomiutrustning som tex okular, filter mm.
Post Reply
User avatar
GAIS
Posts: 651
Joined: 2007-12-13 21:22:54
Location: Lerum

Nån som fattar nått?

Post by GAIS »

// mvh Mattias (http://www.Astrofoto.nu)

- CGEpro:
--- WO FLT110 f/7 Triplet+WO flattener+Atik 4022 mono (för L och Ha)
--- Borg 76mm f/5 Triplet+StarlightXpress Lodestar (guidning)
--- TS 90mm f 6 Triplet+TS flattener+Canon 450D IRmoddad (för färgdata)
User avatar
Robert
Site Admin
Posts: 2973
Joined: 2005-12-06 11:07:12
spamtest: JA
Location: Alingsås
Contact:

Re: Nån som fattar nått?

Post by Robert »

Någon som är i behov av uppmärksamhet
funkstar
Posts: 58
Joined: 2008-05-03 18:50:41

Re: Nån som fattar nått?

Post by funkstar »

haha. att ngn bara orkar lägga ner tid.. men vi har väl alla vår hobby antar jag, och det är ju inte överdrivet många tjejer "i branchen" så slutsatsen kan väl vara lätt att dra om än lite felaktigt. Tror de flesta av oss har tjej/sambo/fru och är nöjda med det :D
På tal om, läste i ngn tråd här om att det synd att det var så få tjejer och jag tror det var Terje (rätta mig om jag har fel Terje) som sa att det kanske berodde på att de tyckte att teleskop var "anatomiförändrare" i stil med bilar och motorcyklar. Måste opponera mig, för där bilar och motorcyklar syftar till att förändra de berömda manliga delarna så är ju teleskop egentligen som att förstora sina ögon, eller i alla fall ett av sina ögon, så mycket det bara går. Tror inte jätte-ögon räknas in i alfa-hanne idealet. Men jag är iofs känd för att ha fel.

Trevlig helg på er.

P.-
Terje
Posts: 525
Joined: 2005-12-08 18:38:52
Location: Alingsås

Re: Nån som fattar nått?

Post by Terje »

Hmm ett utmärkt sätt att slösa bort fyrbara bytes av hårddiskutrymme... Jag ber dig förövrigt observera formen på ett teleskop, påsenare år har dock en större del av populationen börjat försöka konkurera genom grovlek istället för längd... Iofs vet jag inte om jag skrev inlägget du syftar på men det låter vagt bekant iallafall så¨fi chansar på dettillsvidare :)
stjärnorpaul
Posts: 12
Joined: 2011-05-18 14:28:25
spamtest: JA

Re: Nån som fattar nått?

Post by stjärnorpaul »

tycker det var bara dumt. Allt som inte passar in i det normala betecknas som gay...bara för att förolämpa det. :angry:
Post Reply