SAAF får ny ordförande

Allmänna diskussioner om SAAF.
Post Reply
User avatar
FredrikSilow
Posts: 15
Joined: 2011-09-25 18:01:58
spamtest: JA
Location: Lund
Contact:

SAAF får ny ordförande

Post by FredrikSilow »

Hej,

En liten blänkare till alla som kan tänkas vara berörda och till dem som inte kunde vara med på SAAF:s årsmöte:

Efter 17 år vid spakarna avgår Johan Warell som ordförande för SAAF och jag (Fredrik Silow) tar över posten. Jag säger precis som det står i pressreleasen: att jag känner mig taggad, inspirerad men också ödmjuk inför uppdraget. Johan har som vi alla vet, under sina sjutton(!) år på posten, genom ett enormt engagemang betytt mycket för föreningen. Bara för att nämna några saker har han varit en stark drivkraft för observationell amatörastronomi till exempel genom sitt engagemang i Solsystemssektionen, den internationella kometdatabasen COBS och som SAAF:s representant i det nystartade fjärrteleskopprojektet. (Något han kan få mer tid för nu! ;) )

Tiden får utvisa hur jag tar mig an det hela. Men framförallt handlar det om att fortsätta driva och sporra vårt rikstäckande grupparbete som snart hållit på i hela 40 år. Jag har alltid varit imponerad över de otroligt kompetenta och intressanta amatörastronomer vi samlar under vårt tak. Det första jag kommer göra är faktiskt att personligen ringa runt och prata med så många av jag kan av dessa. Det kan ju ta sin lilla tid, men jag tycker det är viktigt.

Om ni redan nu har någonting på hjärtat så tveka inte att skicka ett pm eller mejla mig!

Här finns pressreleasen att läsa:
https://www.saaf.se/ny-ordforande/


Och till er som länge gått och tänkt att ”jag ska nog kanske bli medlem i SAAF ändå” — vill jag säga: Tveka inte, det finns mycket att vinna när många samlas, både för den enskilde liksom för kollektivet. Dessutom behöver vi fler kompetenta och intressanta aktiva amatörastronomer, och jag vet att hela Astronet är fullt av er!

https://www.saaf.se/startsida/om-saaf/medlemskap/

:good:
Mvh
/Fredrik Silow

Ordförande, SAAF
Redaktör, Telescopium

ordforande@saaf.se
User avatar
DHEB
Posts: 689
Joined: 2017-08-21 20:23:43
spamtest: JA

Re: SAAF får ny ordförande

Post by DHEB »

Oj! Vilken nyhet! Jag ska nu bara säga välkommen Fredrik som ordförande, och tack Johan för ditt arbete.

Lycka till i uppdraget och välkommen att ringa när det passar, Fredrik!

/Hernán
User avatar
Björn
Posts: 399
Joined: 2016-08-30 09:50:47
spamtest: JA

Re: SAAF får ny ordförande

Post by Björn »

Lycka till med ditt nya uppdrag, Fredrik - och tack Johan för allt arbete du lagt ned här :good:
/Björn
Skywatcher Skyliner-250 PX, Skywatcher Startravel-102, Meade 15x70
User avatar
FredrikSilow
Posts: 15
Joined: 2011-09-25 18:01:58
spamtest: JA
Location: Lund
Contact:

Re: SAAF får ny ordförande

Post by FredrikSilow »

DHEB wrote:Oj! Vilken nyhet! Jag ska nu bara säga välkommen Fredrik som ordförande, och tack Johan för ditt arbete.

Lycka till i uppdraget och välkommen att ringa när det passar, Fredrik!

/Hernán

Tack Hernán!
Dina återkommande inslag i Telescopium är ett värdefullt bidrag!
Vi hörs inom en snar framtid och snackar mer.
Mvh
/Fredrik Silow

Ordförande, SAAF
Redaktör, Telescopium

ordforande@saaf.se
User avatar
FredrikSilow
Posts: 15
Joined: 2011-09-25 18:01:58
spamtest: JA
Location: Lund
Contact:

Re: SAAF får ny ordförande

Post by FredrikSilow »

Björn wrote:Lycka till med ditt nya uppdrag, Fredrik - och tack Johan för allt arbete du lagt ned här :good:
Många tack Björn!
Mvh
/Fredrik Silow

Ordförande, SAAF
Redaktör, Telescopium

ordforande@saaf.se
hellbom
Posts: 164
Joined: 2020-04-04 16:24:06
spamtest: JA
Location: Uppsala

Re: SAAF får ny ordförande

Post by hellbom »

Lycka till med ditt nya uppdrag! Jag är ny medlem hos Astronet sedan april i år. Och nu har jag betalat medlemskap hos SAAF idag! :good:
SKYWATCHER EVOSTAR-80ED DS-PRO, SKYWATCHER SKYMAX-127 Canon 1000D Canon 100D Canon R
User avatar
FredrikSilow
Posts: 15
Joined: 2011-09-25 18:01:58
spamtest: JA
Location: Lund
Contact:

Re: SAAF får ny ordförande

Post by FredrikSilow »

hellbom wrote:Lycka till med ditt nya uppdrag! Jag är ny medlem hos Astronet sedan april i år. Och nu har jag betalat medlemskap hos SAAF idag! :good:
Tusen tack Per! Och lysande — välkommen i SAAF! :good:
Mvh
/Fredrik Silow

Ordförande, SAAF
Redaktör, Telescopium

ordforande@saaf.se
Post Reply