Första bilder...

Zarcton
Posts: 24
Joined: 2016-03-29 14:40:50
spamtest: JA

Re: Första bilder...

Post by Zarcton »

Det första jag tänkte när jag såg alla dina bilder på bygget var att det där är ett ansikte bara en mor kan älska. Det såg lite ut som ett Frankensteins monster.
Det är inget fel med det, det såg bara ut att vara mycket mer än det jag hade tänkt mig ifrån början :D.

Men jag förstår hur du menar med att om man bygger saker själv tvingas man läsa på och förstå grundläggande principer på ett annat sätt, det är även därför jag vill bygga själv för att just skaffa mig en djupare kunskap och förståelse. Dels över hur kameran och olika monteringar fungerar men även över hur himlen fungerar och vart man ska titta när.

Men då antar jag att du köpt den motorn som dom rekommenderar i bygget, finns den bara hos den leverantören SPD/SI eller kan man få tag på något liknande på typ Ebay?

Om vi säger så här, det som förvirrar mig mest är att när jag försöker hitta motorer på tex eBay som ska vara 4RPM finns det bara motorer som tar 6V eller mer, detta tillsammans med min okunskap är det som skapar förvirring... Jag antar att den lilla styrning man ska bygga till motorn inte klarar av att mata 6V just därför man ska ha en 3V motor?


/Viktor
ragge
Posts: 1416
Joined: 2014-03-23 22:25:03
spamtest: JA
Location: Uddevalla
Contact:

Re: Första bilder...

Post by ragge »

Du har PM.
Prylar :TS Imaging Star 71 f/4.9, Hemmagjord montering, Nexguider, moddad Nikon D7000
Mina bilder: http://astronet.se/showimages.php?id=168
Post Reply