[SÅLD] Vidvinkel Samyang XP 14/2,4 för Canon EOS

Här kan registrerade medlemmar annonsera sina prylar till salu. OBS! Endast som har med astronomi att göra.
Post Reply
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

[SÅLD] Vidvinkel Samyang XP 14/2,4 för Canon EOS

Post by Martin F »

Samyang XP 14/2,4 med Canon EF-fattning säljes (manuell fokus).

Toppskick, inga repor eller smuts mellan linser eller liknande. Endast använt ett fåtal gånger, inköpt i maj 2018.

Ett riktigt kanonobjektiv, perfekt för astrofoto (Vintergatan), norrskensfoto och liknande. Hästlängder bättre än den billigare 14/2,8. Cyberphotos slutsats i deras recension: "När det gäller skärpa och kromatisk aberration så är Samyang Premium XP 14/2,4 en klar vinnare, och i skrivande stund den ultravidvinkeln för fullformat som ger bäst skärpa sett över hela bilden direkt från största bländaröppning."

Premium XP är Samyangs optiskt högpresterande objektivserie, som ska tilltala lite kräsnare fotografer. Även mekaniskt är objektiven rejäla, med bland annat hölje tillverkat i metall.

Kolla testbilder i t.ex. Cyberphotos recension:
https://www.cyberphoto.se/foto-video/ob ... -canon-eos" onclick="window.open(this.href);return false;
Vid önskemål kan jag såklart skicka exempelbilder tagna med mitt objektiv, utöver bifogad nattbild.

Lägsta nypris just nu: 8990 kr, mitt pris 4800 kr inkl. moms och frakt! Kan skriva momskvitto till den som så önskar.
IMG_9059.jpg
_MG_4886.jpg
_MG_4884.jpg
_MG_4880.jpg
_MG_4866.jpg
Jim
Posts: 122
Joined: 2016-02-06 10:17:39
spamtest: JA
Location: Höör

Re: Vidvinkel Samyang XP 14/2,4 för Canon EOS

Post by Jim »

Du har PM
Camera: Canon EOS 700D Baader mod
Mount: Skywatcher NEQ6 Pro Synscan Goto
Telescope: Skywatcher Explorer 190 MN Pro Mak-Newton
Mina samlade bilder: http://www.itskane.se/picastro.asp
Martin F
Posts: 1812
Joined: 2013-11-06 12:16:53
spamtest: JA

Re: Vidvinkel Samyang XP 14/2,4 för Canon EOS

Post by Martin F »

Jim wrote:Du har PM
Det var konstigt, har inte fått något PM från dig innan du skickade ett idag. Jag svarade dig idag men vet inte om det gick fram. Har flera som bara ligger i utkorgen. Vet att funktionen strulat ibland.

Jag har ett par andra spekulanter (har annonsen på fler ställen). Jag kan ju höra av mig om de skulle backa ur.
Post Reply